4.04.11 г.

Надежда

Понякога идеите идват без да питат. А тези са ми най-скъпите. Минават през ума като светкавица.

Такава беше и тази.

Когато видях новото предизвикателство на Картичкофурии, зададено от Двете елши - Pop-up картичка, идеята долетя на секундата. Търпеливо изчака една седмица да бъде осъществена.


Всички сме чели "По жицата" на Йордан Йовков. Понякога надеждата идва отвън. Но всъщност тя е вътре в нас.

Бялата лястовичка е символ на надеждата и се свързва с Доброто.

А когато се замисля за надеждата, освен за Йовков, се сещам и за Джани Родари.

Надежда

Ако можех да имам едно
магазинче със две полички ,
бих продавал ... познайте какво ?
- Надежда ! Надежда за всички .

"Купете ! С отстъпка за вас !
Всеки трябва надежда да има ! "
И на всеки бих давал аз ,
колкото трябва за трима.

А на тоз , който няма пари
и само отвънка поглежда ,
бих му дал, без да плаща дори,
всичката своя надежда.

Джани Родари

А ето как двете ми асоциации оживяха в картичка...



5 коментара:

Le каза...

Прекрасен проект, силен, вдъхновяващ!
Това стихотворение на Джани Родари, вече толкова години ми навява тъга и някакво странно чувство...Разказа на Йовков - също.
Благодаря, че отново ме препрати към чисточовешкото усещане за себе си и за другите човеци!

А проекта ти и е много стилен и хубав!

КаРи каза...

Лени, благодаря ти!

Силни думи...

Чувството при мен е същото.

В такива моменти често не знам какво да кажа - хора много, Човеци малко.

Но важното е че макар и рядко, Ги срещаме :-)

~Gery~ каза...

Кари, чудна е! Изпълнена с толкова символика, която я прави още по-уникална!

Благодаря ти, че участва в предизвикателството на Елшите:)

КаРи каза...

Благодаря за хубавите думи, Гери :-)

Creative каза...

След горе написаното и всичкоизказаното мога само да кажа едно макар и банално, но истинско - Благодаря ти, че я сподели с нас! Прекрасна е като символика, стилистика и въздействие!